search
menu

ارزان ترین کشورهای جهان برای گردشگران

[ پنهان کردن ]
کامبوج
لائوس
ویتنام
اندونزی
نپال
دانمارک
بلغارستان
مکزیک
کیپ‌ورد
کلمبیا
بولیوی
رومانی
گرجستان
برزیل
تایلند
فیلیپین
اوکراین
مراکش
سریلانکا
هند
قرقیزستان
در طول یکی دوسال اخیر به دلیل شیوع بیماری‌ کرونا تعداد سفرها و خرید بلیط هواپیما بطور چشمگیری کاهش یافته است. بسیاری از کشورها برای جلوگیری از پیشرفت بیماری، حتی مرزهای خود را بر روی گردشگران بسته‌اند. افراد زیادی کار خود را از دست داده‌اند. یا اینکه درآمدشان خیلی کمتر نسبت به قبل شده است. با گذشت زمان و استفاده از واکسن شرایط کم‌کم روبه بهبودی است. در این میان کشورهای در جهان هستند که سفر کردن به آنها نیازمند صرف هزینه بسیار زیادی نیست. در این مطلب قصد داریم تا ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران را به شما معرفی نماییم. لطفا با ما همراه باشید.

کامبوج


اولین کشور از ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران، کشور کامبوج است. کامبوج، کشوری در جنوب شرقی آسیا منطقه‌ای بسیار ارزان برای بازدید و سفر است. کشور کامبوج با اماکن فوق‌العاده زیبا و مملو از هنر، تاریخ، غذاهای خوش‌طعم، معماری مذهبی و چشم اندازهای طبیعی و بکر یکی از بهترین گزینه‌های سفر محسوب می‌شود. از عبادتگاه باستانی و عظیم آنگکور وات گرفته تا تاریخچه وحشیانه خمر روژ، تاریخ کشور کامبوج، هر دو جنبه بهترین نمونه‌های هنر انسانی، اعمال انسان در تاریخ را در بر گرفته است. چیزی که بیشتر گردشگران را به این کشور غنی از فرهنگ می‌کشاند، تاریخ پر فراز و نشیب آن است.
کشور بی نظیر کامبوج، پر از فعالیت‌های متنوع و هیجان انگیز، متناسب با هر شخصی است که از آن بازدید می‌کند. مهمترین کارها و فعالیت‌های تفریحی که در کامبوج می‌توان انجام داد شامل بازدید از معابد باستانی باشکوه خمرها در سیم ریپ و بازدید از موزه‌ها و کاخ‌ها در پایتخت شهر پنوم پن است. بد نیست بدانید که هزینه یک شب اقامت در کامبوج حدود ۴ دلار است. همچنین شما می‌توانید فقط با پرداخت یک دلار یک شام مفصل میل نمایید.
ارزان ترین کشورهای جهان برای گردشگران

لائوس


یکی دیگر از ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران در آسیای جنوب شرقی، لائوس است. از معابد درخشان بودایی گرفته تا جنگل‌ها و آبشارهای سرسبز، لائوس برای دوستداران تاریخ و علاقمندان به فضای باز یکی از خارق‌العاده ترین مقاصد سفر بشمار می‌رود. بناها، کاخ‌ها، معابد، موزه‌ها‌، زیارتگاه‌ها و دیگر جاذبه‌های معماری خیره‌کننده را می‌توان در سراسر کشور لائوس پیدا کرد.
جالب است بدانید که، بسیاری از آبشارهای زیبا در اطراف ازجمله آبشار کوآنگ سی، آبشارهای خون و فان پنگ، آبشارهای تات‌سا چشم‌اندازهای زیبا پراکنده شده‌اند. بد نیست بدانید که، هزینه ورود به بهترین جاذبه‌های طبیعی و مصنوعی معمولاً فقط ۱ یا ۲ دلار هزینه دارد. بسیاری از گردشگران می‌توانند با کمتر از ۳۰ دلار در روز به لائوس سفر کنند.

ویتنام


ویتنام به‌عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای غذاهای خیابانی و محلی، باید در لیست ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران، جای بگیرد. بازارهای ویتنام در میان توریست‌ها بسیار مشهور هستند و توانسته‌اند جایگاه قابل توجهی را بخود اختصاص بدهند. شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از غذاهای محلی را میل کنید و به سختی بیش از چند دلار هزینه کنید.
ویتنام همچنین به دلیل جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد خود، از جمله جزایر آهکی خلیج هالانگ و بزرگترین غار جهان یعنی هانگ سون دونگ مشهور است. اقامت و حمل و نقل هر دو در ویتنام نیز بسیار مقرون به‌صرفه و ارزان هستند، چرا که ویتنام یکی از ارزانترین کشورهای آسیایی برای بازدید است.

اندونزی


اندونزی کشوری در جنوب شرقی آسیا است که از هزاران جزیره تشکیل شده است و در لیست ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران قرار دارد. وجود جزیره‌های متنوع، بدان معنا است که تنوع فوق‌العاده‌ای از جاذبه‌ها در اندونزی وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم تا از مشهورترین جزیره بالی دیدن کنید یا به جزایر توریستی آرام تری مانند لومبوک، جاوا یا سومبوا بروید. اندونزی صرف نظر از سفر، کشوری بسیار ارزان است.
برای اینکه سفر شما لذت بخش باشد، بهتر است که فقط تعداد انگشت شماری از جزایر را انتخاب نمایید و آنها را به طور کامل کاوش کنید، نه این که دائماً از جزیره‌ای به جزیره دیگر بپردازید و پول زیادی را برای حمل و نقل هزینه کنید. بعد از اینکه یک مکان جذاب و شگفت‌انگیز را یافتید، بهتر است همان‌جا بمانید و از صرف غذاهای محلی خوشمزه و خوش طعم لذت ببرید. برای اقامت و استراحت هم هزینه‌ای بین ۲۰ تا ۳۰ دلار لازم دارید.
ارزان ترین کشورهای جهان برای گردشگران

نپال


یکی دیگر از ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران که می‌توانید از آن دیدن کنید نپال است. برای مسافران ماجراجو که به دنبال کشف دورافتاده‌ترین نقاط جهان هستند، نپال مکان بسیار خوبی برای سفر و تفریح است. بسیاری از مردم برای پیاده‌روی در اورست به نپال سفر می‌کنند. البته لازم به‌ذکر است که پیاده‌روی در کوه‌های اورست نسبت به بقیه کوه‌های نپال کمی گرانتر است. پیشنهاد ما برای سفری ارزان و کم هزینه انتخاب سایر کوه‌های نپال برای گردش و تفریح است.

دانمارک


در میان همه کشورهای اسکاندیناوی، دانمارک ارزان‌ترین کشور است. اگرچه هنوز در مقایسه با سایر مناطق اروپا بسیار گران است. ولی برای صرفه جویی واقعی در سفر به دانمارک، باید از سفردر فصل شلوغ تابستان و بهار اجتناب کنید. هوای گرم دلپذیر به معنای تعداد زیادی گردشگر و قیمت بالاتر است. پروازها و قیمت اقامتگاه، بین سپتامبر و نوامبر، درست بعد از بازگشت جمعیت تابستانی به خانه، قبل از اینکه هنوز هوا سرد نشده است حدود ۴۰ درصد ارزانتر است.
برای اینکه در سفر خود به دانمارک در هزینه غذا و خوراک خود صرفه جویی نمایید، بهتر است از میل غذا در رستوران‌ها صرف نظر نمایید. در دانمارک نانوایی‌های محلی مشغول بکار هستند که بهترین گزینه برای سیر کردن شکم محسوب می‌شوند. نانوایی‌ها یک گزینه ارزان قیمت عالی برای صبحانه مانند: شیرینی‌های وینربراد یا دانمارکی، شیرینی‌های کرکی و پوسته پوسته پر از مربا یا خامه کاسترد.ارائه می‌دهند.
همچنین اکثر نانوایی‌ها ساندویچ‌های روباز معروف به نام اسموربورد را می‌فروشند که یکی از گزینه‌های محبوب ناهار مردم محلی است. ساندویچ‌های روباز در اصل یک تکه نان چاودار یا پورن نیکل هستند که با تعدادی از مواد روکش پوشانده شده است. شاه ماهی ترشی یک انتخاب محبوب است، اما می‌توانید گزینه‌های سبکی مانند پنیر، خیار ورقه شده، یا کلم قرمز ترشی، تخم‌مرغ آبپز و برخی از انواع خمیر مایو یا خامه‌ای را تست نمایید.
بازدید از بسیاری از مشهورترین جاذبه‌های دانمارک ارزان قیمت یا رایگان است. مراسم تعویض نگهبان را در قلعه آمالینبورگ بسیار جالب است. همچنین از قبر هانس کریستین اندرسن در قبرستان اسیستنس دیدن کنید یا در باغ‌های قلعه روزنبرگ قدم بزنید. دومین پارک تفریحی قدیمی جهان و باغ‌های تیوولی هم در دانمارک هستند. لازم به ذکر است که انواع تفریحات و مناطق تفریحی به صورت رایگان در داخل شهر در دسترس هستند.

بلغارستان


بلغارستان هم جزو ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران محسوب می‌شود. در واقع بلغارستان، یک کشور شرقی بی ادعا است که هنوز هم در مسیر گرانی سفر قرار نگرفته است. در تابستان، گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا و کشورهای همسایه وارد بلغارستان می شوند تا از دریای سیاه با قیمت‌های فوق‌العاده پایین لذت ببرند. بد نیست بدانید که در بقیه ماه‌ها و فصل‌های سال کشور بلغارستان تقریبا آرام است.
آرام بودن بلغارستان به این معنا است که در بقیه فصل‌ها قیمت اقامتگاه‌ها اصلا گران نیست، سروصدا و شلوغی آزار دهنده وجود ندارد، سرو غذا در همه رستوران‌ها بصرفه است و هیچ ورودیه‌ای برای بازدید از جاذبه‌ها دریافت نمی‌شود. صوفیه، پایتخت کشور بلغارستان، شهری قدیمی است که می‌توانید نفوذ ترکها و بیزانس را در آن مشاهده کنید. اما تا زمانی که به حومه شهر صوفیه قدم نگذاشته‌اید؛ جذابیت واقعی کشور بلغارستان به طور واقعی قابل کشف نیست.
در بلغارستان، روستاهای کوچک قدیمی در کنار قلعه‌های تحمیلی بالای کوه ها نشسته‌اند. شما می‌توانید بلیط اسکی تمام روز را برای یک دهم مبلغی که در هر نقطه دیگری در اروپا پرداخت می‌کنید در کشور بلغارستان تهیه کنید، و مسیرهای پیاده‌روی شما را به صورت رایگان از کوه‌هایی به بلندی کوه‌های آلپ بالا خواهد برد.
برای ارزانتر شدن سفر خود، از ماه‌های تابستان بگذرید، زمانی که سواحل شلوغ هستند و هتل های خارجی قیمت خود را افزایش می‌دهند تا از فصل کوتاه گردشگری استفاده کنند. اواخر بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای بازدید است. مخصوصا اگر وقت خود را در خارج از خانه می‌گذرانید، آب و هوا واقعا خوب و لذت‌بخش است. اگر فصل زمستان را دوست دارید؛ بانسکو یا رزلوگ دو منطقه عالی و دارای پیست اسکی هستند. جایی که با صرف مقدار ناچیزی پول می‌توانید لحظات خاطره‌انگیزی را سپری نمایید.

مکزیک


مکزیک به دلیل نوسانات مبادله ارز یکی از ارزان‌ترین کشورهای جهان برای گردشگران شناخته شده است. چیچن ایتزا مکزیک اغلب با استراحتگاه‌های ساحلی ارزان یکی از بهترین گزینه‌های سفر و تفریح محسوب می‌شود. بسیاری از گردشگران به مکان‌هایی مانند کانکون، کابو یا تولوم را که دارای قیمت‌های فوق‌العاده ارزان در مقایسه با میامی یا هاوایی هستند را انتخاب می‌کنند.
در این میان اگر واقعا هزینه کم و ارزان بودن سفر برای شما اهمیت چشمگیری دارد؛ باید به بقیه مناطق مکزیک هم سری بزنید. البته ارزان بودن سفر به انتخاب شما هم بستگی دارد که؛ آیا به دنبال تعطیلات ساحلی هستید یا می‌خواهید در فرهنگ محلی غوطه‌ور شوید؟
چیزهای زیادی برای کشف در کشور عظیم مکزیک وجود دارد. یکی از مسیرهای کلاسیک سفر از شهر شلوغ مکزیکو به اوآخاکا می‌گذرد و در شبه جزیره یوکاتان به پایان می‌رسد. اگر بودجه محدودی دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا ایالت چیاپاس را ببینید. این منطقه مملو از جنگل، آبشار و ویرانه‌های حماسی مایاها است و هزینه سفر از کمترین هزینه‌ها است. سفر به مکزیک بدون شک یکی از هیجان‌انگیزترین سفرها خواهد شد.

کیپ‌ورد


یکی دیگر از ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران را کیپ‌ورد است. در واقع می‌توان کل این کشور را یک گوهر پنهان نام‌گذاری کرد. کیپ‌ورد در واقع یک مجمع الجزایر کوچک در سواحل آفریقا است که بدون شک نامش را تاکنون نشنیده‌اید. جالب است بدانید که؛ کیپ‌ورد کشوری فوق‌العاده برای کشف است.
موقعیت و آب و هوای کیپ‌ورد باعث می‌شود که؛ اکثر اروپایی‌ها فصل زمستان را برای سفر و تفریح انتخاب کنند. جزیره سال در کیپ‌ورد به خاطر اقامتگاه‌های ارزان قیمت خود معروف است. بدنیست بدانید که این جزیره، بخاطر فرهنگ یا طبیعت موردنظر خود، همه چیز مربوط به جزیره سانتو آنتاو است. شما‌ می‌توانید بهترین پیاده‌روی‌ها و کوهنوردی‌های خود را طی سفر ارزان خود به مکزیک تجربه خواهید کرد. چشم‌اندازها بسیار باورنکردنی هستند. کیپ‌ورد ارزش بسیار خوبی را برای صرف وقت و پول دارد.
ارزان ترین کشورهای جهان برای گردشگران

کلمبیا


کلمبیا یک کشور شگفت انگیز برای سفر است. به همین دلیل در لیست ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران قرار گرفته است. کشور کلمبیا، در طی ۵۰ سال گذشته با داشتن نارکوس جزو بهترین گزینه‌ها برای سفر و تفریح است. یک موردی که کلمبیا را جزو پرطرفدارترین کشورهای ارزان برای سفر کرده است؛ این است که کمی از همه چیز از آمریکای جنوبی را در خود جای داده است.
بدون شک شما هم با دیدن سواحل اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس، جنگل‌های بارانی آمازون و آغاز رشته کوه‌های آند محو تماشای اینهمه زیبایی منحصربفرد و وصف‌ناپذیر خواهید شد. همچنین دو شهر شلوغ کلمبیا مدلین و بوگوتا را نباید فراموش کرد. خونگرمی مردم کلمبیا، آداب و رسوم و فرهنگ پرجنب و جوش را باید از نزدیک دید و تجربه کرد. بدون شک خاطره‌انگیزترین لحظات در کلمبیا منتظر شما هستند.

بولیوی


اگر به دنبال هتل‌های گران قیمت و لوکس ۵ ستاره هستید؛ شاید نباید به بولیوی بروید. زیرا زندگی در بولیوی بسیار ساده است و سفر می‌تواند کند و کمی ناراحت کننده باشد. اما باید بدانید که بولیوی یکی دیگر از ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران در آمریکای جنوبی است. کشور بولیوی از جمله مقاصد گردشگری است که؛ شما می‌توانید به راحتی با حدود ۲۰ دلار در روز به تفریح و سرگرمی بپردازید.
نه تنها کشور بولیوی یکی از ارزانترین کشورهای دنیا است بلکه، برخی از شگفت‌انگیزترین مناظر قاره‌ها را در دل خود جای داده است. برای مثال بلندترین دریاچه تیتیکاکا در جهان و آب نمک‌های شگفت‌انگیز و دنیوی سالار داویونی در بولیوی قرار گرفته است. اگر شما یک مسافر ماجراجو هستید و دور بودن مسیر برای شما اهمیت ندارد و با شنیدن مسافت غافلگیر نمی‌شوید. ممکن است بخواهید بولیوی را در بالای لیست سفرهای خود قرار دهید. بسیاری از خطوط هوایی مستقیماً به بولیوی پرواز ندارند. اما این کشور به خوبی با پرو ترکیب می‌شود؛ جایی که لیما دارای بسیاری از پروازهای بین‌المللی است.
ارزان ترین کشورهای جهان برای گردشگران

رومانی


کشور رومانی در شبه جزیره بالکان، در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و با مجارستان، صربستان، اوکراین و بلغارستان همسایه است. رومانی سرزمین تفاوت‌ها و تضادها است. رومانی هم یکی از ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران در اروپا است. رومانی یکی از جذابترین مقاصد سفری خواهد بود که تاکنون انتخاب کرده‌اید. منطقه دیدنی ترانسیلوانیا با شهرهای زیبا قرون وسطایی، کلیساهای مستحکم باستانی و رشته کوه‌های دیدنی کارپات یکی از جاذبه‌های ویژه و خاص کشور رومانی محسوب می‌شود. در واقع این منطقه یکی از پرطرفدارترین مناطق در میان گردشگران و توریست‌هایی است که رومانی را برای سفر و استراحت انتخاب می‌نمایند.
دلتای رود دانوب پس از رود ولگا دومین رودخانه بلند قاره اروپا است و از کوه‌های کشور آلمان سرچشمه می‌گیرد. این رود از ۱۰ كشور اروپایی عبور می‌کند با این حال بیشترین قسمت‌های آن در سرزمین رومانی واقع شده است. رود دانوب به دریای سیاه منتهی می‌شود. این مکان بهشت پرندگان بوده و محیطی مناسب جهت تماشای طبیعت زیبا به شمار می‌رود. گونه‌های خاص گیاهی و جانوری اروپا در این رودخانه زندگی می‌کنند.
بهتر است اطلاع داشته باشید که؛ شما به راحتی می‌توانید با بودجه‌ای حدود ۳۰ تا ۴۰ دلار در روز از از سفر خود نهایت لذت را ببرید. اگر در تعطیلات به سر می‌برید، می‌توانید B & B شیک با قیمت ۳۰ دلار در شب پیدا کنید. حتی در یک رستوران شیک در براسو می‌توانید طعم و مزه غذاهای خوشمزه و لذیذ رومانی را امتحان کنید.

گرجستان


جالب است بدانید که، جمهوری گرجستان که در آستانه کشف شدن به عنوان یک مقصد مسافرتی بین‌المللی قرار دارد، نه تنها یکی از ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران در اروپا است، بلکه یکی از جالب‌ترین مقاصد هم شناخته شده است. در پایتخت عجیب و غریب گرجستان، نمای خانه‌های چوبی سنتی گرجستانی در حال خرابی در کنار معماری دوران شوروی و طراحی‌های جسورانه معاصر قرار گرفته‌اند. تماشای این زیبایی‌ها کنار هم جذاب است.
پیسنهاد ما برای شما اقامت در تفلیس است. روح و شخصیت فوق‌العاده شهر تفلیس هرکسی را شگفت زده خواهد کرد. از تفلیس، می‌توانید رشته کوه‌های خیره کننده قفقاز را تماشا و کاوش کنید، در دریای سیاه قدم بزنید یا از صومعه‌های باستانی بالای تپه که تعدادی از آنها در داخل غارها هستند در سراسر کشور دیدن کنید. بله، گرجستان یکی از کشورهای فوق‌العاده ارزان برای سفر است، حتی ارزانتر از آسیای جنوب شرقی است.

برزیل


برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان مملو از مقاصد شگفت‌انگیز برای سفر است. برزیل بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی، تقریباً نیمی از این قاره را در اختیار دارد. تقریباً تمام خاک برزیل در نیم‌کره‌ جنوبی قرار دارد و اکثر آن نیز از نوع گرمسیری است. انبوه جنگل‌های بارانی در برزیل، میزبان حیات‌وحش و گیاهان عجیب‌وغریب است.
از آبشارهای غول پیکر اگوچو گرفته تا دیدن خلیج ریودوژانیرو از بالای کوه سوگارلوف و شهرهای ساحلی رنگارنگ ساحل بیحا، برزیل یک جهان کامل برای کشف است. این جاذبه‌های گردشگری برزیل بعنوان یکی از ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران فقط گوشه‌ای کوچک است. طبیعت منحصربه‌فرد، سواحل شنی سفید، آبشارهای بلند، جنگل‌های آمازون، آب‌وهوای استوایی، کارناوال‌های بزرگ و جذاب و سواحلی که زیبایی امواجش در جهان مثال‌زدنی است سفری به‌یادماندنی را برای گردشگران ماجراجو در پی دارد.
ارزان ترین کشورهای جهان برای گردشگران

تایلند


تایلند همچنان یکی از ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران و از جمله پرطرفدارترین مقاصد تعطیلات در جهان است. در حالی که سواحل جنوبی دارای چند تفرجگاه مجلل با قیمت‌های بالاتر هستند. اما اگر به دنبال تجملاتی ارزان قیمت هستید باید بدانید که بهترین مقصد را برای سفر خود انتخاب نموده‌اید. اگر خود را به منطقه چیانگ مای شمالی برسانید و در بهشت سفرهای مقرون به صرفه خواهید بود. در میان مزارع برنج، معابد بودایی و قبایل تپه‌ای، می‌توانید برخی از اقامتگاه‌های با ارزش و محلی را در هر جا پیدا کنید. جای تعجب نیست که چیانگ مای هنوز هم محل زندگی عشایر و مهاجران جهان است که به دنبال هزینه بسیار پایین زندگی و کیفیت بالای زندگی هستند.
اگر بیشتر مسافری مقرون به صرفه هستید، باید بدانید که هزینه سفر در تایلند با سفر کردن در داخل کشور برابر و گاهی اوقات حتی کمتر هم می‌شود. برنج اصلی ترین ماده غذایی تایلند است که به دو دسته برنج سفید و برنج چسبناک تقسیم می‌شود. غذاهای تایلندی به ترکیب منحصربفرد طعم ها معروف هستند. پدتای، سام تام، تام یام گونگ و یان نوا از جمله غذاهای معروف تایلند هستند. حتما در سفرخود به تایلند این غذاهای محلی را میل نمایید.

فیلیپین


فیلیپین با داشتن بیش از ۷۰۰۰ جزیره، تعدادی از بهترین سواحل جنوب شرقی آسیا را در دل خود جای داده است. فیلیپین جایی است که می‌توانید در یک ساحل فوق‌العاده زیبا سرگرم شوید. لازم به ذکر است که علاوه بر داشتن خط ساحلی دست نخورده، این مکان از نظر فرهنگی نیز جذاب است. تراس های برنج باور نکردنی باستانی با ترکیبی از تأثیرات استعماری آسیایی و اسپانیایی،آمریکایی معماری منحصر بفردی دارد.
شمال فیلیپین با طبیعت شگفت‌انگیز جزیره پالاوان در سالهای اخیر مشهور شده است. همچنین ویسایاس مرکزی (مانند جزایر سبو ، بوهول و سیکیجور) یا استان باتانس را با کمترین هزینه و تنوع بیشتر توانسته‌اند تا کشور فیلیپین را جزو ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران قرار دهند. غذاهای فیلیپین علاوه بر روش‌های سنتی این کشور، از نواحی دیگر نیز تاثیر پذیرفته و ترکیب اشتهاآور و جدیدی را به وجود آورده است. آدوبو، کاره کاره،سینیگانگ و پاتای سوخاری را در سفر به فیلیپین امتحان نمایید.

اوکراین


اوكرین دومین كشور بزرگ اروپا به لحاظ وسعت پس از روسیه به حساب می‌آید. همچنین اوکراین یکی از ارزانترین کشورهای جهان برای گردشگران در اروپا است. آب و هوا در اوكرین در شمال سرد و در جنوب معتدل است. در شهر كیف ۲ تا ۳ ماه از سال یخبندان كامل است كه دما تا ۲۵ درجه زیر صفر هم می‌رسد.
شهر ساحلی اودسا در دریای سیاه مورد علاقه مسافران است، در حالی که شهر زیبای لووف (نزدیک به مرز لهستان) به عنوان بهترین و باارزش‌ترین شهر در اروپا پیشنهاد می‌شود. رود دنیپر كه سرچشمه آن كوهی روسیه و بلاروس هستند پس از ولگا و دانوب بزرگترین رود اروپا محسوب می‌شود و فقط سه ماه از سال آب آن منجمد می‌گردد و بعنوان یکی از جذابترین جاذبه‌های گردشگری در کشور اوکراین شناخته شده است.

مراکش


مراکش در فاصله کمی از اروپا قرار دارد و سفربه کشور مراکش بسیار ارزان است. مراکش شهری است که همه زیبایی‌های فریبنده شمال آفریقا را در خود دارد. نام این شهر، ریشه‌ی نام این کشور است که خود اهمیت این شهر را در طول قرن‌ها نشان می‌دهد. در سفر به مراکش اگر بتوانید از فروشندگان که سعی می‌کنند فرش ها و جواهرات گران قیمت را به شما بفروشند، دوری کنید؛ می‌توانید ارزانترین سفر اروپایی تجربه نمایید.
موزه‌ها و بناهای تاریخی متعدد مراکش، برای دوستداران تاریخ، جاذبه‌های درخشانی هستند که نباید از دست بروند؛ و برای کسانی که فقط می‌خواهند در فرهنگ‌های محلی غرق شوند، مدینه (بخش قدیمی شهر) زندگی مراکشی را با تمام شکوه و عظمت حیرت‌آور آن در خود دارد. مراکش همچنین دروازه‌ ورود به کوه‌های اطلس (رشته‌کوهی در شمال آفریقا) است، پس می‌توانید بعد از گشت‌وگذار در این کلان‌شهر، از زیبایی مناظر کوهستانی آن‌هم لذت ببرید.
ارزان ترین کشورهای جهان برای گردشگران

سریلانکا


سریلانکا اخیرا توانسته است نام خود را در لیست مقاصد معروف توریستی جهان به ثبت برساند. ‏کشور سریلانکا به دلیل برخورداری از طبیعتی زیبا، پارک‌ های طبیعی، مناظر باستانی و فرهنگی با تمدن ‏‏۳هزار ساله همواره توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است‎.‎ کشور سریلانکا توانسته تا نام خود در بین ارزانترین کشورها برای گردشگران قرار دهد. گوناگونی آب وهوا در سریلانکا این کشور را به جزیره‌ای برای تمام فصول تبدیل کرده است. ‏نزدیکی سریلانکا به خط استوا سبب شده است که فصول مختلف به معنی واقعی در این کشور مشاهده‌ ‏نشود و درجه حرارت در تمام مدت سال در این کشور تقریبا بین ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتیگراد باشد.

پایتخت سیاسی سریلانکا سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری‌ سریلانکا شهر کلمبو است. بد نیست بدانید که؛ پیش از سال ۱۹۷۲ ‏به این کشور سیلان می‌گفتند. پایتخت این کشور شهر کلمبو ‎با ۶۴۲ هزار نفر جمعیت ‏است. مساحت سریلانکا ۶۵۶۱۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۱۹۰۶۶۸۰۰ نفر است‎.‬‬‬‎ صنعت گردشگری یکی از منابع ارزی سریلانکا محسوب می‌شود و پس از نیروی کار، منسوجات و ‏چای مقام چهارم را دارند.
اگر سریلانکا را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، بهتر است بدانید که سریلانکا؛ منبع ادویه است و بسیاری از ادویه های معروف مثل دارچین، زنجبیل و وانیل در این کشور ‏تولید می‌شود. از دیگر محصولات کشاورزی این کشور که در همه‌جا به وفور یافت می‌شود؛ نارگیل را می‌توان نام برد.
از صنایع دستی معروف و جالب در سریلانکا که با قیمت مناسب می‌توان تهیه کرد کارهای دستی ‏چوبی است. انواع و اقسام مجسمه‌ ها در این کشور ‏کاربرد آیینی و خرافی دارد، مخصوصا مجسمه فیل و ماسک‌های چوبی سوغاتی های مناسبی هستند‎.‎ یکی از مناطقی که در سریلانکا ارزش بازدید دارد و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، کوه آدم یا آدامز پیک (قله آدم) است.

هند


حتما شنیده‌اید که کشور هند هفتمین کشور بزرگ دنیا است. به همین دلیل کشور هند به یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها برای سفر کردن محسوب می‌شود. سختی انتخاب هند که جزو ارزانترین کشورها برای سفر گردشگران است به دلیل تنوع در جاذبه‌های گردشگری و تنوع ملت ها و خیلی موارد دیگر است. ممکن است شما در فرودگاه وقتی که منتظر سوار شدن به هواپیما و برگشت به منزل هستید؛ مدام به این موضوع فکر کنید که نکند جاهای بهتری هم بود و من آنها را ندیده‌ام.
جاذبه‌های برتر و توریستی هند به قدری زیاد هستند که شما را شگفت‌زده خواهند کرد. کشور هند از کوه‌های بلند هیمالیا تا منطقه گرمسیر کرالا و از گنگ مقدس تا شن‌های بیابان امتداد یافته است. مهمتر از جاذبه‌های گردشگری هند اینکه؛ بیش از یک میلیارد نفر به دو هزار گروه‌های قومی متنوعی در این سرزمین تقسیم‌بندی شده‌اند. مردم کشور هند با بیش از ۲۰۰ زبان مختلف با یکدیگر صحبت می‌کنند به همین دلیل هند را می‌توان بعنوان کشور تنوع بی پایانی از فرهنگ‌ها، سنت‌ها، مناظر، بناهای تاریخی و مکان‌های جالب و توریستی معرفی کرد.
شهر دهلی نو؛ پایتخت هند و ترکیبی از بافت قدیم و جدید شهری است. همچنین مرکز فرهنگ‌ها و مذاهب متنوع و عجیب است و به خاطر معماری و شهرسازی به سبک بریتانیایی توانسته است تا توجه گردشگران را به خود جذب کند و به شهرت جهانی برسد. دهلی با قدمتی بیش در ۵۰۰۰ سال به همراه دمشق و بنارس از قدیمی‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود.
قلعه سرخ، مسجد جامع دهلی، آرامگاه همایون، درگاه نظام الدین، بنای یادبود گاندی، دروازه هند، موزه‌های ملی، مکان‌های مقدس اسلامی (مسجد جامع، مناره کوتاه)، معابد هندی، معبد لاکسی، معبد آکشاردام، پارک‌های سبز و قلعه‌ها و مکان‌های تاریخی و بازارهای محلی از جمله جاذبه‌های گردشگری کشور هند هستند.
ارزان ترین کشورهای جهان برای گردشگران

قرقیزستان


قرقیزستان کشوری در جنوب آسیای مرکزی است که دارای طبیعتی فوق‌العاده زیبا است. مردم کشور قرقیزستان، به داشتن سنت‌های عشایری خود افتخار می‌کنند. جالب است بدانید که کشور قرقیزستان، کشور کاملا کوهستانی است و از هیچ سمت مرز دریایی ندارد. قرقیزستان با کشورهای ازبکستان از غرب، تاجیکستان از جنوب غربی و چین در قسمت جنوب شرقی هم مرز است.
پایتخت جمهوری قرقیزستان با ۱۹۸۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت، بیشکک است. در سال ۲۰۰۶ جمعیت قرقیزستان بالغ بر ۵ میلیون نفر بوده است. روسی و قرقیز زبان‌های مورد استفاده در کشور قرقیزستان هستند. آب و هوای قرقیزستان در نقاط مختلف آن متفاوت است. یکی از مشخص‌ترین آب‌و‌هوا در قرقیزستان می‌توان به آب وهوای خشک قاره‌ای تا قطبی در تین شان، نیمه گرمسیری در مناطق جنوب غربی (دره فرگانا) و معتدل در شمال منطقه فوتیل اشاره کرد.
اقتصاد قرقیزستان به عنوان یک کشور کوهستانی تحت سلطه دو بخش کشاورزی و دامپروری است. از جمله محصولات مشهور قرقیزستان می‌توان پنبه، تنباکو، پشم و گوشت را نام برد. لازم به ذکر است که؛ از این میان تنها تنباکو و پنبه در میان محصولات صادراتی هستند. همچنین قرقیزستان دارای منابع وسیع طلا، جیوه، اورانیوم و گاز طبیعی است و اقتصاد کشور نیز به شکل گسترده‌ای بر صادرات صنعتی تکیه دارد.
بهترین راه برای دیدن قرقیزستان و گردش و تفریح با اسب است. آژانس‌های گردشگری زیادی در قرقیزستان مشغول بکار هستند تا گردشگران را با اسب به گردش و تفریح ببرند. بهترین زمان برای سفر به قرقیزستان در اواسط تابستان است که در این فصل تمامی جاده‌ها و مسیرهای کوهنوردی به راحتی قابل دسترسی هستند. در فصل تابستان سواحل دریاچه ایسیک کول نیز جاذبه‌ای خاص و شگفت‌انگیز است. در فصل زمستان اسکی مهمترین و هیجان‌انگیزترین جاذبه قرقیزستان یکی از ارزانترین کشورها برای گردشگران است.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است